law.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Cumhuriyet Öncesi Anayasacılığımıza Genel Bir Bakış/ Osmanlı Devletinde anayasal gelişmeler: Senedi İttifak ve Tanzimat belgelerinin çağının anayasacılık gelişmeleri ve modern anayasal belgeler ışığında değerlendirilmesi | Ders notu ve diğer kaynaklardan ilgili bölümler |
2 | 1876 Kanunu Esasisi ve 1909 değişikliklerinin Anayasacılık Tarihimizdeki Yeri ve Anlamı | Ders notu ve diğer kaynaklardan ilgili bölümler |
3 | Cumhuriyet Anayasalarımıza Giriş Türkiye Cumhuriyeti Devletinin kuruluş sürecine eşlik eden anayasacılık hamlelerimiz: 1921 Anayasası ve 1923 değişiklikleri ile getirilen anayasal sistemin temel özellikleri | Ders notu ve diğer kaynaklardan ilgili bölümler |
4 | 1924 Anayasası: Hükümet sistemi, siyasal kurumlar ve temel hak ve özgürlükler yönünden incelenmesi | Ders notu ve diğer kaynaklardan ilgili bölümler |
5 | 1961 Anayasası: Yapılışı öncesi hakkında kısa ve genel bir değerlendirme İçeriği, Anayasal sistemimize getirdiği kurumsal yenilikler | Ders notu ve diğer kaynaklardan ilgili bölümler |
6 | Arasınav için tekrar | Ders notu ve diğer kaynaklardan ilgili bölümler |
7 | Arasınav | |
8 | 1982 Anayasası: Yapılışı öncesi hakkında kısa ve genel bir değerlendirmeİçeriği anayasal sistemimize getirdikleri | Ders notu ve diğer kaynaklardan ilgili bölümler |
9 | Hükümet sistemi, devlet organlarının yapısı ve işleyişi, temel hak ve özgürlükler rejimi yönünden 1961 ve 1982 Anayasaları arasında bir karşılaştırma | Ders notu ve diğer kaynaklardan ilgili bölümler |
10 | 1982 Anayasasında gerçekleştirilen değişiklikler: nedenleri, içerikleri, önemleri | Ders notu ve diğer kaynaklardan ilgili bölümler |
11 | T.C. Devletinin insan haklarına dayalı, demokratik, laik, sosyal bir hukuk devleti olmasına yönelik, Anayasalarımızdaki kurumsal ve ilkesel güvenceler | Ders notu ve diğer kaynaklardan ilgili bölümler |
12 | Yargı Bağımsızlığının anlamı, önemi ve Türk Anayasal sistemindeki kurumsal güvenceleri | Ders notu ve diğer kaynaklardan ilgili bölümler |
13 | Yürütmenin ve yasamanın hukuka uygunluğunun denetiminde genel esas ve uygulamalar | Ders notu ve diğer kaynaklardan ilgili bölümler |
14 | Anayasal sistemimizde olağan ve olağanüstü hal uygulamalarının hukuki rejimi | Ders notu ve diğer kaynaklardan ilgili bölümler |
15 | Final için tekrar | Ders notu ve diğer kaynaklardan ilgili bölümler |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi | Ders notu ve diğer kaynaklardan ilgili bölümler |
Ders Kitabı | Bülent Tanör/Necmi Yüzbaşıoğlu: 1982 Anayasasına Göre Türk Anayasa Hukuku, Beta Yayınevi, İstanbul, 2012. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Erdoğan Teziç: Anayasa Hukuku, Beta Yayınevi, İstanbul, 2010; Ergun Özbudun: Türk Anayasa Hukuku, Yetkin Yayıncılık, Ankara, 2010; İbrahim Ö. Kaboğlu: Anayasa Hukuku Dersleri (Genel Esaslar), Legal Yayınevi, İstanbul, 2010; Kemal Gözler: Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, Bursa, 2010. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 70 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 17 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | |
Toplam | 179 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek | X | ||||
2 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X | ||||
3 | Hukuk alanında öğrendiklerini analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve somut hukuki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | X | ||||
4 | Hukuk alanında öğrendiği terim, kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak | X | ||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | X | ||||
6 | Hukuk alanında karşılaşabileceği öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alarak yaratıcı ve yenilikçi düşünerek çözümler üretebilmek, uzlaşma seçenekleri geliştirebilmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, alışılmamış ortamlara da uygulamak | X | ||||
7 | Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak | X | ||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X | ||||
9 | Hukuk alanındaki en güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına ve diğer bilimsel kaynaklara hâkim olmak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak | X | ||||
10 | Hukuki, sosyal ve politik gelişmelerle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izlemek, meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | X | ||||
13 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest